Komatsu Forest, producent maszyn leśnych zmianił nazwę swoich maszyn, ale czerwony kolor pozostaje. Komatsu 911.5 to nowy harwester  pod nową marką, Komatsu.

Nowy harwester Komatsu 911.5 ma zupełnie nowy silnik z optymalnym spalaniam, zmniejszeną emisjią i znacznie niższym zużycie paliwa - aż o 16 procent niższe w porównaniu do dzisiejszych silników Stage 3/Tier 3. Oczywiście, zużycie paliwa zależy od okoliczności i nie może być zagwarantowane we wszystkich możliwych warunków. Nowy silnik w Komatsu 911.5 spełnia bardziej rygorystyczne wymogi kontroli emisji spalin dla silników wysokoprężnych ponad 130 kW, które obecnie zostały wprowadzone w Europie i Ameryce Północnej. Nowy silnik gwarantuje również bardziej efektywne spalanie i zużycie paliwa, zachowując elstyczność i wydajność z poprzednich silników.


W celu spełnienia wymogów ochrony środowiska, nowa koncepcja silnika została opracowana, znane jako E3-Power, z trzema E z angielskiego środowisko, ekonomia i wydajność. Trzy warunki wstępne dla osiągnięcia ostatecznego celu, silnik przyjazny dla środowiska i jego właściciela. W silniku Komatsu 911.5 funkcji układu kontroli emisji znany jako SCR, lub selektywna redukcja katalityczna, techniki, które są stosowane tam, gdzie zaostrzono wymogi ochrony środowiska. Technologia SCR jest sprawdzoną w branży samochodów ciężarowych, a większość głównych producentów już stasuje. Zasadniczo, technika SCR realizuje redukcję emisji azotu w katalizator, zainstalowany po włączeniu silnika w układzie wydechowym, używane wraz z specjalnym płynem (DEF). Technika SCR zapewnia bardziej efektywne spalanie i zmniejsza cząstek stałych, więc nie jest wymagany  zaawansowany filtr cząstek stałych.

Bardziej efektywne spalanie powoduje wzrost tlenków azotu, w celu osiągnięcia bardzo niskiego dozwolone poziomu tlenku azotu, dodaje się do spalin ,zanim dotrą one do katalizatora, całkowicie nietoksyczny płyn, DEF (Diesel Exhaust Fluid) na bazie mocznika . Jest więcej zalet tego rozwiązania w porównaniu z innymi metodami kontroli emisji. Ponadto w celu obniżenia zużycia paliwa,  ogółnych kosztów eksploatacji i wysokiej czystości oleju silnikowe  nie ma potrzeby zwiększenia chłodzenia lub instalowania kosztownych środki pomiarowych, które wynikają z inne technologia np. EGR.

Inną nowością w Komatsu 911.5 są lepsze warunki operatora. Przy dobrej widoczności, jakości powietrza, i ergonomii, to kabina naprawdę pomaga zwiększyć produktywność. Kabina z 911.5 jest niezwykle przestronna. Duży wlot powietrza i dodatkowe filtry wstępne na klimatyzacji kabiny zapewniają niebywałą czystość powietrza. I oczywiście, ECC jest standardem w Komatsu 911.5. Z nowym silnikiem, maszyna pracuje nawet ciszej ponieważ katalizator redukuje hałas.

Komatsu 911.5 posiada nową tylną zintegrowaqną osi . Miękkie uszczelnienia ORFS są dobre zarówno dla środowiska (przecieki są zminimalizowane) i wydajności (niezawodność jest lepsza). W celu dalszej poprawy możliwości dobrej obsługi, prostoty obsługi maszyny leśnej, wydajności maszyny i funkcjonalność, Komatsu 911.5 dostarczana jest z nowym systemem MaxiXplorer 2.1.