Komatsu Forest robi kolejny wielki krok w rozwoju forwarderów. Dwa nowiutkie forwardery, Komatsu 855 i Komatsu 865, wyznaczają nowy poziom. Nowy silnik, nowa skrzynia biegów, nowa kabina, a także całe mnóstwo innych nowych funkcji. Forwardery Komatsu 855 i Komatsu 865 są pierwszymi w nowej generacji forwarderów Komatsu. Komatsu 855 i Komatsu 865 to forwardery, które są idealne do wszystkiego, od trzebieży po zręby całkowite.

 

 

Komatsu 855 jest elastyczny i uniwersalny o ładowności 13 ton a Komatsu 865 jest mocny i wydajny o nośności 15 ton. Oba forwardery są wyposażono w nowy pro-ekologiczny silnik E3 Power, który daje maszynom swoją ogromną moc. Nowe silniki E3 Power nie tylko mają wysoką wydajność i dobre właściwości robocze, ale także niezrównaną wydajność spalania, co skutkuje niskim zużyciem paliwa.

 

Silniki E3 Power wyposażone są w technologię o nazwie SCR, czyli selektywna redukcja katalityczna. Zasadniczo, system SCR redukuje emisję azotu poprzez  katalizator w układzie wydechowym oraz automatycznie dodawanie specjalnego płynu DEF do układu wydechowego.

 

Nowe silniki są optymalizowane na podstawie maksymalnego spalania paliw o najwyższej możliwej wydajności, co zmniejsza liczbę cząstek do bardzo niskiego poziomiu. Kosztowny filtr cząstek stałych już nie jest potrzebny.

 

Nowe silniki również wchodzą w interakcje z nowym systemem napędu, który dostosowuje się do obciążenia, nachylenia i przeszkód na drodze. Dzięki temu forwardery Komatsu 855 i Komatsu 865 są produktywne i ekonomiczne . Hydrostatyczny system napędu oraz charakterystyka silnika wysokoprężnego są zoptymalizowane ze sobą, aby zapewnić maksymalną przyczepność. Z naprawdę dobrą trakcją obecnie jest możliwe, aby zwiększyć prędkość jazdy, nawet jeśli teren jest wyzwaniem.

 

Nowe forwardery są też wyposażone w nową kabinę, która jest bardziej przestronna we wszystkich kierunkach. Poczucie większej przestrzeni wewnątrz kabiny jest uderzające. Dodatkowo widoczność uległa poprawie zarówno na boki jak i do góry, dzięki czemu operowanie dźwigiem jest łatwiejsze i bardziej relaksujące.W środowisku operatora jest również ciszej. Siedzenie jest ergonomicznie zaprojektowany i stworzone specjalnie dla maszyn leśnych. Dodać do tego należy, że wiele nowych funkcji uczyni życie codzienne w kabinie bardziej komfortowym. Zarówno Komatsu 855 i Komatsu 865 wyposażone są w nasze unikalne rozwiązanie wózków bogie, Komatsu Comfort Bogie, co daje doskonałą mobilność i stabilność.

 

System sterowania to MaxiXplorer 3.0 który zapewnia, że Komatsu 855 i Komatsu 865 mają najlepszą obsługę z dostępnych systemów na rynku.

Główne cechy: Komatsu 855, Komatsu 865

  • Nowy silnik, E3 Power, oferując wyższą wydajność, lepsze zużycie paliwa i niższe emisje
  • Nowy fotel operatora z dużą powierzchnią roboczą dla zapewnienia maksymalnej ergonomii 
  • Maska silnika z nowyi rozwiązaniami dla łatwiejszej obsługi 
  • Nowa większa kabina z jeszcze lepszą widocznością i środowiskiem pracy 
  • Nowe ergonomiczne sterowanie ręczne 
  • Dobrze wyposażone i dobrze zintegrowane światła robocze 
  • Łatwo otwierane drzwi ze zintegrowanym podestem
  •  Nowe zbiorniki oleju hydraulicznego i paliwa 
  • Większa nośność 
  • Nowy układ napędu hydrostatycznego, które dostosowuje się do obciążenia, pochylenia i przeszkody 
  • Nowa krótsza rura wydechowa z lepszym widokiem 
  • Izolacja akustyczna między silnikiem a kabiną 
  • Nowy system MaxiXplorer 3.0
  •  Nowa skrzynka bezpiecznikówa z diodami LED do sygnalizacji przepalonych bezpieczników 
  • Zintegrowany zbiornik DEF 
  • Nowa wózki bogie Heavy Duty Komatsu Comfort Bogie (Komatsu 865)
  • Extra krótka tylna rama (opcja dla Komatsu 855)

 

{rokbox album=|myalbum|}images/stories/ngen/*{/rokbox}